onsdag, januari 09, 2008

Trötthetens högborg

Det måste vara jag...i alla fall denna vecka.

Jag är trött på morgonen (i och för sig ingen nyhet, jag är inte en morgonmänniska), seg under dagen och död efter jobbet. Anledningarna til detta är nog flera, dels har jag börjat om att jobba igen efter två veckors ledighet men sedan är nog en stor bov detta mörker. Det är mörkt när jag promenerar till jobbet och det är mörkt på eftermiddagen när jag ska hem. De stunder jag är ut under dagen är ju inte så långa. Dessutom är jag ju ett fan av punktbelysning, hemma må ju vara men på jobbet borde jag verkligen tända taklampan (ohyggliga lysrör!) och inte sitta i ett mörkt rum med smålampor och datorskärmen som enda ljuskälla. Så nu i vinter tänkte jag faktiskt:
  1. börja tända taklampan på kontoret (hur plågsamt det än må vara!)
  2. börja äta multivitaminer (har tänkt på B-vitamin och silica länge eftersom jag vet att hår, hud och naglar mår så mycket bättre då jag äter dessa)
  3. försöka ta mig ut och gå en stund på lunchen (de gånger tid ges)
  4. försöka ta mig ut lite oftare på kvällspromenader också (detta har ju fallit lite på sistone)

Det är redan onsdag, hittills har veckan gått i rasande fart. I morgon efter jobbet blir det turbo. Jag och Daniel ska och helghandla, det ekar nämligen i kylen och sedan tänkte vi försöka hinna kolla på lite tapeter till hall och kök, hans pappa ligger tydligen på om saken. Jag antar att han vill komma igång med att hjälpa att oss få upp dem. Efter detta är det bara att rusa hem och fixa middag så att Daniel hinner äta innan träningen. Planen är att jag och Aggis ska ta en promenad på kvällen. På fredag tänkte vi dra en snabbis till Luleå, jag måste verkligen köpa lite nya kläder! På kvällen är jag bjuden på inflyttningsfest hos Lippe. Det låter verkligen jättetrevligt men med tanke på hur trött jag känner mig så tror jag att jag behöver en kväll i soffan (till "Let's Dance"-premiären). Jag ska dock inget bestämma redan nu...Lite löst prat om utgång i Luleå med Kristina på lördag finns också - det känns än mer oöverstigligt. Så...jag håller helgen öppen och tar dagarna och kvällarna som de kommer. Daniel ska i alla fall ha grabbfest i källaren på lördag. Bastu, bira, allsång och Playstation står på agendan*s*

Nu ska jag rusa iväg på ett möte! Ha en god dag!

Inga kommentarer: