onsdag, februari 20, 2008

Jag har kastat bort en gratis resa till Venedig!

För någon vecka sedan fick jag ett brev från ett företag som jag vid något tillfälle beställt hälsokost från. I brevet fanns ett erbjudande till ett par utvalda kunder om en gratis resa till Venedig, flyg och boende var inkluderat. Först till kvarn gällde. Naturligtvis slängde jag ju brevet, såna där erbjudanden brukar gömma en del finstilt med dolda kostnader så jag gav mig faktiskt inte ens på att börja granska erbjudandet utan rev det och kastade det direkt.

Idag hörde jag en arbetskamrat berätta att hennes pappa åkt iväg på en gratisresa till Venedig och att erbjudandet kommit från samma företag som det jag fick erbjudandet från. Det hade heller inte funnits några som helst kostnader för honom mer än resan ner till Stockholm.

Tji fick jag!

Jag skulle väl inte säga att jag river mitt hår, jag är för snål om mina semesterdagar för att ta ut några nu. Jag har en vecka sparad sedan förra året och vill ju försöka spara 5 av mina 25 dagar varje år (för att kunna göra en ordentlig resa nästa sensommar och ändå kunna ta ut lite högsommarledighet).

Men visst känns det ju lite surt att ha slängt något sådant...

Så dagens råd lyder: var inte alldeles för skeptisk och cynisk, det kan straffa sig ;)

Inga kommentarer: