torsdag, februari 21, 2008

Senvägar blir genvägar till motion och frisk luft

Såja. Har svalnat lite nu...

Bad Daniel väcka mig 05:50 i morse, innan han åkte hemifrån. Klev upp, åt en havregrynsgröt, gjorde mig klar och begav mig ut för att promenera till jobbet. Jag har gått i stort sett samma väg till jobbet idag som jag och Daniel promenerade i går kväll, fast istället för att gå hem gick jag till jobbet. Enligt stegräknaren 3,8 km (men enligt Eniro 4,2 km - och Eniro har märkt ut precis de gator/vägar jag gått). Så man kanske ska kompromissa och säga 4 km då *s* Jag tror faktiskt att jag ställt in fel steglängd på räknaren. Jag tror att mina steg hamnar på ca 83 cm istället för de 75 cm jag har lagt in. Promenaden tog mig 40 minuter och jag var bra varm om ansiktet när jag kom fram.

Detta är den väg jag promenerat i morse:


Och så här ser min vanliga rutt ut (dock inte fullt så "hackig", jag genar/sneddar ju lite mer när jag går):


Jag har inga ambitioner att gå den där omvägen varje morgon, jag är inte morgonmänniska nog för det men någon morgon per vecka tänkte jag försöka i alla fall. Det blir lite gratis motion när man ändå ska till jobbet och tryter tiden på kvällen så behöver man inte piska sig ut på promenad om man varit hurtig på morgonen.

Idag är jag mol allena på jobbet, eller så är ju naturligtvis inte fallet - men båda mina kollegor är sjuka. Det verkar gå nåt elände som yttrar sig som både magsjuka och förkylning. Tvi för den lede. Måtte man vara motståndskraftig :)

Angående helgen så har vi fått nytt middags- och spelsällskap. Maria och Leif kommer förbi på lördagkväll. Då får jag ju även tillfälle att bjuda igen för den goda middagen hon bjöd på för några veckor sedan. Dessvärre har vi ju lite stökigt hemma just nu men som Daniel sade; vi ska väl inte sitta i hallen och umgås. I går satte min svärfar nämligen igång med att hjälpa oss därhemma. När vi kom hem från jobbet hade han hunnit måla taket i hallen och badrummet, måla lister, byta dörrfoder till ytterdörren och riva/slipa tapeter i hallen. Troligtvis följer han med Daniel hem ikväll och stannar över natten för att köra igång tidigt i morgon bitti med fortsättningen. Daniel ska också vara ledig för att jobba på hemma i morgon. Det ska bli så kul med nytt och fräscht i hallen: bort, bort, bort med rostfärgade tapeter och bort, bort, bort med bårder! Fast nu vaknar ju såklart suget efter lite nya hallmöbler och tavlor...*s*

Ha en skön torsdag där ute!

Inga kommentarer: