onsdag, mars 19, 2008

De försöker minsann...

En av doktorerna var förbi på morgonfikat med sin lilla bebis. En söt liten pojke på 1 månad. Och ni ska tro att de försöker här på jobbet; alltså att smitta mig med "bebis-sug-bacillen". Det pratas och jag ska hålla. Många tycker nog att det är dags - av olika anledningar. Är det inte pga ålder så är det pga giftermål och husköp. En vet jag då är ute efter ett vikariat *s* Jag älskar bebisar (ja, barn överhuvudtaget) men inte ska ni tro att det där funkar på mig ;-) Jag har ju redan haft höggradig smittrisk i min närhet i samband med ljuvlige Robins födelse.

Allt i sinom tid. Ingen vet om vi har tankar och planer gällande ämnet. Om vi ens vill....eller kan ;-)

Men det är onekligen kul att se deras försök. Det ligger ju på en schysst och lagom nivå så det är ingen fara men jag kan förstå de där som blir less av att pressas och höra det ältas hela tiden. Det kan inte vara skoj, i synnerhet om man känner att man inte vill ha barn. Eller kanske inte kan. Min föregångare fick ju också en och annan "gliring" om att det var dags för familjebildning. Det kanske hör till att peppa på de yngre på en arbetsplats där de flesta själva blir mor- och farföräldrar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men syrran, jag kan också komma med en gliring, eller rättare sagt Lina. Hon sa igår att ska inte moster Jennie snart ha en bebis så hon fick den.....:)
Vi längtar SÅÅÅ till på fredag. Puss / Jillsan

missj sa...

*haha* Nu har jag satt igång er också ;) Vilken gullig kommentar från Lina, hon vill ha en alldeles egen? Ett syskon funkar säker också, J! ;)

Ser fram emot fredag vi med!