måndag, mars 31, 2008

Helgen i sammandrag

Helgen i sammandrag. På det stora hela en bra helg. Fick min mobil i fredags. Det blev en Sony Ericsson K850i, anledningen till att det i slutändan blev den modellen är kameran. Hade ju ögonen på en Walkmanmobil (W890i) men med vetskap om att jag i princip aldrig nyttjar telefonen för att yssna på musik men desto oftare fotograferar så var ju valet ganska lätt. I övrigt en mysig fredag hos Pernilla med "Let's Dance"-final, mat från Chili Chili och lite vin. Likaså en bra lördag. Först en skön promenad, tajmade hemkomsten med Daniels dito och i samma veva kom hans föräldrar. Lite fika och så hjälpte hans pappa oss att installera den nya diskmaskinen. När de åkt passade jag på att färga håret och sedan lite snabb matlagning: enkelt, lätt och gott av sådant som fanns i frys och kyl. Nämligen en skinksås med ädelost och pasta till det. Lördagkvällen var väl det enda minuset på helgens karta. Daniel drog iväg på fotbollsmatch och jag hade ju tankar på att hitta på nåt men min velighet skapar oföretagsamhet som i sin tur skapar irritation och besvikelse. I går såg vi två filmer och njöt av kinamat till det, jag har helt snöat in på deras kweilinkyckling nu. Underbart god!

I stora planer denna vecka, utöver jobbet. Jag hade tänkt försöka komma igång bättre med promenerandet. Det känns bättre nu när det är relativt bart på trottoarerna längs de större vägarna. Det värsta som finns när man ska promenera är slask och halka. Känner mig fortfarande pigg och alert och är helt övertygad om att det är solen och ljuset som gjort sitt till. Det vore fruktansvärt att hamna i 30 dagars mörker, helt utan sol - som i en av gårdagens filmer. Jag hade flytt fältet. Direkt!

Over and out!

Inga kommentarer: