onsdag, mars 26, 2008

Så mycket för den sovmorgonen

Jag kan verkligen vela, igår hade jag bestämt mig för att strunta i dagens lediga dag och ta ut den på fredag istället men i morse kändes det nog så hattigt att gå tillbaka och jobba två dagar för att sedan vara ledig igen så här är jag, hemma som planerat från start. Tyvärr blev det ingen harmonisk sovmorgon av denna onsdag. Först hade jag svårt att somna om då Daniel klivit upp, sedan började nån mus eller fågel härja uppe på kallvinden och jag kunde såklart inte låta bli att ligga och lyssna på den, när jag väl slumrat till så drömde jag hemska drömmar om översvämningar och hur vi packade och fixade men aldrig riktigt tog oss iväg - oerhört stressande, sedan ringde Jeanette och frågade om vi skulle luncha...så summan av kardekumman -> jag hade nästan lika gärna kunnat kliva upp med Daniel *s*

Jag har precis duschat och satte mig just för att kolla om lönen kommit in, visst hade den det och stora delar har redan försvunnit. Mars är en sån där helvetesmånad när allt samlat sig. Det var dags att betala topplån och bottenlån (såklart!), TV-licens, vatten- och renhållning, el och fjärrvärme, halvårsförsäkringen på huset samt årsavgiften för medlemsskapet i digital-TV-föreningen. I runda slängar hamnade räkningarna på vårt huskonto på dryga 16000 kronor denna månad. De där större posterna har ju en tentens att sammanfalla. Nåja, turligt nog ser ju inte alla månader ut så här...

På tal om pengar, skattebeskeden ska ju vara på väg snart. Spännande, inte för att jag har några avdrag att göra men skattereduktionen på huslånen kommer ju och de ska raka vägen in på huskontot.

Planerna för veckan (utöver jobbet då), lyder som följer:

onsdag: uppvakta Max som fyllde 6 år i går
torsdag: uppvakta Agneta som fyller 57 år
fredag: kanske vår nya diskmaskin kommer, vi har gett upp tankarna på att försöka "återuppliva" vår gamla.

helgen: tänkte se om det är nåt skoj på G, Daniel kommer att befinna sig i Luleå stora delar av helgen pga en cup de deltar i. Är bjuden på inflyttningsfest på lördag men känner mig inte rikigt "in a party mood". Måste köpa en toning och bättra på hårfärgen under veckan också!

Nu ska jag gå och gräva lite i skåparna och se om det finns något i lunchväg här hemma. Sen ska jag sätta mig och avnjuta dagens avsnitt av "Våra Bästa År"...hehe :)

Inga kommentarer: