söndag, mars 16, 2008

Vad jag är såld på...

Det är inte helt ovanligt att man får frågan om vad som får en att "tända till" och vad man uppskattar utseendemässigt hos andra människor. Jag har ett standarsvar som jag alltid tar till:

"Det handlar inte om specifika drag och utseenden utan om personlighet och kemi". Men saken är den att det faktiskt finns "ytliga preferenser för oss alla". Om du säger annat så ljuger du!

Ingen har ju samma krav på sin partner som de preferenser man har, i så fall skulle man få leta ihjäl sig *S* Men någon av dessa fysiska attribut i kombination med den personlighet man söker kan få vem som helst att falla.

Jag är alla fall fantatiskt förtjust i folk med följande fysiska attribut.
..

- långa normalbyggda män (inga magra, feta eller muskelknuttar för mig *S*)
- lockigt/vågigt hår i pagelängd (ex. Martin Rolinski i BWO och Matthew McConaughey)
- smilgropar (återigen Matthew McConaughey)
- en maskulin röst och en skön dialekt
- mörka personer....brunögda? latinos?
- sköna fylliga läppar
- välvårdade tänder

Min drömbild när det gäller celebriteter är Matthew McConaughey. Han har mycket av det som får mig på fall....charm (inte direkt fysiskt men....), Texasdialekten, smilgroparna, en helt ok kropp *S* och så det där svalliga håret...



Nu ska jag gå och väcka min långe, mörke och charmige man somnat där nere i soffan;)

Inga kommentarer: