torsdag, april 17, 2008

222

Åhh, jag har sovit som en klubbad i natt!

Det är strålande vackert ute och som vi förtjänar det. Vi hade ju ett par fina dagar för ett tag sedan men sedan har det varit mulet och snöat. När jag åkte mot Umeå i måndags hade det vräkt ner snö här hemma och när jag kom var vägarna på kvarteret nästan helt snöfria, likaså vår grusgång till huset. Så mycket som hänt på dessa dagar. Snön har verkligen fått sig en omgång av solen. Jag njuter! Solen sken så härligt när jag gick till jobbet i morse så att det fick bli solglasögon på. Tyvärr är det ju så att med solen kommer bekymmer (i form av pollenallergi)numera. Så i går började jag ta antihistamin på regelbunden basis, jag ska ta dem varje dag i några månader nu. Förhoppningsvis leder till en större beredskap än i fjol då jag kände mig tät och småkrasslig mer eller mindre hela våren och sommaren.

Angående konferensen i veckan så finns lite att läsa här och här (klicka på länkarna)! Den inleddes med att äldre- och folkhälsominister Maria Larsson höll ett anförande. En del av vad hon tog upp står att läsa i första artikeln jag länkat till. Eftersom vi tog tåget hem redan vid 14-tiden i går så missade vi de sista skälvande timmarna av konferensen som bl.a bestod av en paneldebatt med Sverker Olofsson som moderator. Det hade varit en upplevelse att få se och höra. Mannen i fråga såg vi dock till lunchen men det var ju inte det som var det intressanta.

Som jag skrivit tidigare så har jag haft svårt att sova i hotellsängen, natten mot i går somnade jag runt 22:30, vaknade och tittade på klockan som visade 2:22. Därefter låg jag mest och slumrade och vred mig i sängen tills det var dags att kliva upp. Inget mer med det men när jag kommer till Universum där konferensen hölls och ska lämna in mina kappa och väska i garderoben så får jag en nummerbricka med samma siffror: 222. Lite lustigt kändes det minsann.


En annan lustighet; hur kan en 32-årig "kärring" få en ungdomsbiljett på bussen? *S* Jag trodde att det blivit fel i anstormningen av folk som skulle med bussen och att busschauffören inte hunnit ändra sedan tidigare påstigande men kollegorna omkring mig hade minsann vuxenbiljett. Även om han tryckte fel så slår det minsann att få visa legitimation på systembolaget. Jag är en ungdom! Jag tänkte leva i villfarelsen ett tag så kom inte med nån teori och feltryckning av busschaffisen nu ;-)

Nu är det lunchtajm sedan ska jag bege mig iväg för ett grupptillfälle (av fyra) som jag och en kollega ska hålla för några patienter under eftermiddagen.

Inga kommentarer: