måndag, april 21, 2008

66 minuter

Japp, det är den tid jag prommat i kväll. Hyfsat tempo. Väl inne började kinderna hetta. En ljuvlig kväll för en promenad, skön temperatur och kvällssol.

Ögnade igenom reklamblad från Coop Bygg, Rusta, Jysk och Jula efter middagen. Drömmarna om trädgårdsmöbler, solstolar, en grill och en brevlåda befästes *s* Vill även köpa blomlådor och amplar till bron. Vi har varit inne på att skippa trämöbler, det är öken att behöva hålla på att olja in hur mycket möbler som helst, vi har ju redan en del möbler inne som ska behandlas med vaxolja. Tankarna har farit mot aluminium, plats känns lite trist....men tror ni inte att det ändå ser ut att bli trä nu. Vi kommer ju att ha dem under tak så vi kanske inte behöver vara så notoriska i behandladet. Vi ska i alla fall kolla upp saken. Som det ser ut nu så åker vi till Luleå på söndag för att ögonfrossa oss fram bland sommarsaker och förhoppningsvis även komma hem med en del smått och gott. Lördag är det väl ingen idé att göra några stora planer med tanke på bowlingfesten som väntar på fredag. By the way....vi är nu 36 personer anmälda, vi har beslutat att sätta stopp vid 40 bowlande, så max fem till med andra ord (en av de anmälda spelar inte).

Pust!!! Luften gick just ur mig. Jobb, middag och sen en prommis - att sätta sig här efter det var ju dumt *s* Jag ska i alla fall försöka sparka mig själv i baken, ta mig nerför trappen till källaren, tvätta bort hårspray och annat hårkolijox och färga mitt hår som tappat stinget. I vårsolen måste håret vara färgrant och blankt - såklart! :)

Förresten, idag kom min mobil hem till mig igen efter sin lilla utflykt söderut. De har visst bytt ut mobilens keydome så nu fungerar den galant. Härligt. Nu kan jag ta spontana och fina bilder igen och även mobilblogga om andan faller på.

Down the stairs...

Inga kommentarer: