fredag, april 04, 2008

Fina, festliga, fantastiska fredag!

Japp, så var den här. Veckans tveklöst bästa dag.

I morse var sängen så där extra skön igen, vissa morgnar är det tyngre än andra att överge den. Temperaturen i rummet och under täcket är perfekt, kuddarna ligger rätt och man är fortfarande trött. Så var det i morse! Men det är bara att bita i det sura äpplet och kravla sig upp. Precis när jag skulel dra på mig skorna och börja gå mot jobbet får jag ett SMS av mammsen som undrar om jag vill ha skjuts till jobbet. Det var välkommet kan jag tala om. Snön som fallit i natt och isen därunder utgör inte det optimala promenadföret.

Nu jobbar jag bara nästa vecka, sedan åker jag ner till Umeå måndagen därpå. Ett litet vardagsäventyr minsann. Det ska bli roligt att göra nåt annat än det vanliga jobbet. Jag kommer att sova två nätter i Umeå, på måndagen kommer jag ner rätt sent men på tisdagen måste jag ut och äta någonstans på kvällen. Jag har fått lite tips på matställen däribland Bishop Arms (jag gillar ju Luleåversionen), Harrys och ett ställe som heter Gretas Bar & Grill. Några andra tips? Stället ska ligga centralt och hålla en schysst prisnivå.

Ta hand om er och njut av helgen och dess begivenheter!

Inga kommentarer: