tisdag, april 01, 2008

April har anlänt

Ja, jaaa, jaaaaaaa! Nu har jag äntligen fått tag på receptet på den där whiskyflamberade pepparsåsen från travkvällen. Någon helg framöver, D...då smäller det - och förhoppningsvis ska jag väl inte bränna ner huset på kuppen (jag har aldrig flamberat förr *s*)

En liten fundering bara: magen, magen...varför är du så ond på mig? Jag äter ju rätt snällt tycker jag. Säg inte att jag utvecklat nån överkänslighet mot gluten eller laktos också. Förra våren fick jag veta att jag utöver pälsdjursallergi även "dragit på mig" pollenallergi, är det någon födoöverkänslighet som är nyheten för i vår månne?

Låt er inte luras denna 1:a april nu. Jag trodde nästan att Daniel drev med mig när han berättade att det spruckit upp i Älvsbyn, att himlen var molnfri och att solen sken. Men icket...han skickade bildbevis:

Älvsbyn, morgonen 080401

Här i Boden är det fortfarande mulet och en lätt dimma ligger kvar. Hoppet om en fin dag väcktes i alla fall med hans soliga MMS ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju spännande med flamberad mat...jag lovar att ha brandsläckaren redo ;)

Anonym sa...

Åh, det låter så gott! Man kanske kan få kika lite på det där receptet någon gång?

missj sa...

Jag mailar det :)