onsdag, april 23, 2008

Nu ÄR jag trött!

Jobb hela dagen, snabbmiddag och sedan en en-mila-promenad, 1 timme och 45 minuter tog det mig. Citerar Bamsesagan: "för jag har inga långa ben...". Hyfsat bra tid ändå tycker jag. Lite ont i fotsulorna har jag nu eftersom det sprättade in sand i skorna, vilket resulterade i att jag mer eller mindre gått med peelingskor på fossingarna *S*

"Svimmade" i soffan en stund när jag kommit hem igen. Jag har hinkat i mig två ölglas med vatten, bläddrat i vårt annonsblad som de bytt koncept på och den nya Bodenguiden, däremellan har jag zappat mellan "Rent Hus" på 4:an och "Frusna män söker kärlek" på 5:an - fastnade mestadels på sistnämnda program. Såna där serier med feelgood-karaktär tilltalar mig oftast. Jag kommer nog att försöka följa de frusna männen i deras sökande efter kärleken.

Annars då? Nåt spännande? Njae, det vore nog att ta i! Jag fick i och för sig en kallelse till gynekologisk cellprovtagning i maj, det är väl himla spännande? *S* Efter flytten tillhör jag numera en annan vårdcentral än den jag jobbar på. Det är ju både och. Förr ville jag inte gärna göra läkarbesök och barnmorskebesök på min vårdcentral tillika arbetsplats, det kändes lite sisådär att dra privata saker och "visa upp sig" för arbetskamrater som man sedan sitter och lunchar med i personalrummet. Det där har jag däremot slutat fundera på nu. Vi är ju alla professionella. Nu tycker jag mest att det är bekvämt att ha allt så nära och så mycket kunskap och kompetens på en och samma plats. Jag funderar lite på om jag ska byta den där tiden och se om jag inte kan få göra cellprovtagningen på "min" VC, det blir mindre av ett projekt eftersom jag ändå är på plats. För göra den ska jag, det borde alla! Tyvärr är det många som slirar på det där med cellprovskontroller vilket är otroligt synd för det är så ohyggligt viktigt. Visst, en gynekologisk undersökning är inte det trevligaste man kan företa sig men betänk att den snabba undersökningen räddar liv - kanske ditt liv!

Från cellprov till bowling....*s* Vi är nu 39 anmälda till fredagens Moonlight Bowling, såvida inte Pernilla trillar bort pga sin dunderförkylning. Men det hoppas vi ju innerligt inte! Skickar över ett storpack med krya-på-dig-och-ta-död-på-eländes-bacillusker-tankar.

Nu ska jag göra mig redo för kvällen och sängen, alltså är det den stående sminka-av-sig-och-borsta-tänderna-rutinen som väntar. I morrn väntar jobb igen, eftermiddagen är vigd åt tredje mötet för smärthanteringsgruppen (ämne: arbete och fritid) och efter jobbet är det tänkt att jag och Kristina ska sätta och och knåpa ihop lagindelningen till bowlingen över en middag någonstans.

Natti, natti out there!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack hjärtat,men det ser ej bra ut,eller känns inte bra kanske jag ska säga,minns ej sist jag var så här förkyld,såå typiskt,har ju sett frameot bowlingen ett tag nu,känns mkt surt!

missj sa...

Ja, det är för typiskt och trist! Jag vill ju så gärna ha er där också ju! Krya på dig/er ♥