tisdag, maj 27, 2008

Blommor och blader


Nu har vi införskaffat en del blommor på Hedströms trädgård i Råbäcken. Det blev röda dahlior och vita hänglobelior till blomlådorna. Inga amplar funna ännu. Vittjärvs trädgård tog inte kort och hos Hedströms hade de ingen färdig ampel som lockade (vi vill ha vita). Utöver detta blev det en vit ros till ena zinkkrukan, plantjord och lite gräsfrö. Vill sätta igång med plantering och få ut dem men jag vågar inte ännu. Litar inte riktigt på vädret och temperaturen...Kanske till helgen? Då är vi för bövelen nästan i juni månad.

Annars då? Lite ond mage men det beror ju på dagens provtagning, lite trött men lycklig över grönskan och solen. Som jag skrivit tidigare; det har hänt mycket på de senaste dagarna. Jag måste "sno ihop" en omelett till morgondagens lunch men det hinner jag senare. Nu tror jag minsann att jag ska ta och koka mig lite kaffe och sätta mig på altanen...

...off I go!

Inga kommentarer: