onsdag, maj 28, 2008

Blåslampa i baken

Tänk så effektiv och snabb jag kan vara när jag är lite jagad och under tidspress.

Mobilen larmade som vanligt i morse men av nån anledning fick jag för mig att snooza ett tag men måste ha klantat mig med knapparna för inte ringde mobilen på nytt. Jag vaknade av mig själv 07:25, då var det bråttom kan jag tala om. Jag brukar gå mot jobbet senast 07:30 för att ha lite tid till godo innan telefontiden sätter igång kl. 08. Hur det än var så började jag gå 07:45 och hann jag till jobbet i tid. På dessa 20 minuter hann jag: kasta mig ur sängen, gå på dass, bädda sängen, borsta tänderna, tvätta av mig, välja kläder, klä mig, ta min antihistamintablett, sminka mig, fightas med håret och klä på mig skor och jacka. Jag jobbar rätt bra med blåslampa i baken med andra ord *s*

På väg till jobbet passerade jag vårt kommunalråd och ett gäng damer på stan, funderade lite på om det handlade om det här första spadtaget som ska tas till bygget av Bodens första galleria men jag såg i artikeln (se länken ovan) att det var först kl. 13.

Nu ska jag ta och förbereda mig lite här, jag och en kollega ska nämligen gå igenom Meddix (en tjänst för att underlätta informationsbyte i samband med samordnad vårdplanering) för resten av våra kollegor idag på morgonen. Got to go!

Inga kommentarer: