tisdag, maj 13, 2008

Kontotjafs

Sitter här och försöker sparka mig i baken och ta mig ut på en promenad. Och jag ska! Det kommer inte att gå någon milatur men en sväng i alla fall.

Utöver det har jag försökt röna ut vad som sker på mitt konto. Jag fattar ingenting. Trodde att jag fått in försäkringspengar idag då saldot plötsligt ökat men nej, så var det inte - det visade sig vara pengar som jag fört över redan förra veckan (7/5) i samband med bokning och betalning av Köpenhamnsresan som plötsligt ligger som en pluspost på mitt konto. På mina resedokument står det att allt är betalt (charged upon reservation) men jag ser inte summan dragen från mitt konto på internetbanken och den där plusposten som dök upp idag förvirrar mig. Just nu känner jag att jag har noll koll och det stör mig nåt kopiöst! Pengar och ekonomi vill jag ha stenkoll på! Vadan dessa fördröjningar och uteblivna poster i saldobeskedet?! Det blir till att ringa Handelsbanken i morgon och försöka reda ut detta. Jag vill veta exakt vad jag har att röra mig med och inte gå omkring och undra om nåt plötsligt kommer att dras från mitt konto...

Angående promenaden så är jag inte lika säker på att det blir nåt längre, här vräker det emellanåt ner hagelblandat regn, dessutom blåser det en del så det är inget angenämt promenadväder....eller vänta...

Jag skiter i rusket. Jag ska gå! Om jag så ska komma hem genomblöt. Känner att jag måste promenera bort lite frustrationer. Detta strul med banken har fått mig att tappa humöret.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hej gumman! Vad duktig du är som är ute och går i detta väder :). Går du i med- eller motvind?.....haha. Kram

Anonym sa...

Hej vännen - skäms att säga att detta är första gången jag läst lite mer hos dig - minnsa jag kikade efter en travvinst du missa en gång ;) - vilken oerhörd skribent du är att få vardag att låta spännande med din verbalitet :) får nog kika in fler gånger å se va du skriver (och så du skriver bara vackert om mig;) )
Kramar !!!! /K

missj sa...

Jag gick i både och.... *s* Det kom ett il men blötsnö så jag fick mig en liten dusch, men värmde mig med en kopp java hos A :) Kul att du hittat hit!