söndag, maj 11, 2008

Stolt! (en kärleksförklaring)


Jag är så utsägligt stolt över att ha en syster som Jill!

Snacka om klok och vis kvinna. Hon är fantastiskt kärleksfull och generös, stark och energisk (var kommer all denna energi ifrån?!). Hon är lättsam och populär och full av bus och livslusta. Hon har så lätt att göra sig nya bekanta och vänner. Hur ofta hör man folk säga saker som som "Jag vill också ha en Jill i mitt liv"?! Joo, sällan....men Jill sätter spår. Hon får den plats hon förtjänar utan att kräva den.

Jillan bjuder på sig själv - alltid...hon kan vara seriös och allvarsam men lika gärna svamlig med "kiss och bajs humor". Hon är en varm och trygg mamma, en kärleksfull maka, en dedikerad sjuksköterska och en fantastisk vän. Jag tror att vi alla behöver en "Jill". En sån där varm och hjärtlig person i vårt liv. Jag ser mig som otroligt priviligerad som dessutom är så nära släkt med en.

Inte nog med allt detta, hon är dessutom tok-schnygg!

Den enda jag fruktar är att allt givande ska suga musten ur dig, fantastiska syster! ♥

Om någon har en given plats i himlen intill Gud fader själv så är det Jillan!

4 kommentarer:

Petra Isaksson sa...

ja men absolut! : ) Va kul att höra! Vart har ni köpt hus då? : )

Daggkåpa sa...

Hej. Vad jätte fint skrivet om Jillan, vilken fin syskonkärlek ni har:) Jag kan hålla med dig om det du skrev om henne, och jag är själv jätte glad att ha henne som kompis fast vi inte träffas sååå ofta. Mer energisk, glad och sprallig tjej får man leta efter. Kram Anette

Anonym sa...

Älskade syster!!! Behöver jag säga mer....Puss

missj sa...

Petra: vi har köpt hus på Sanden, såg att ni också kollade på nåt här men att det inte blev så. Ni har verkligen fått ert hus till en dröm. Så himla fint!

Anette: som jag skrev, jag är lyckligt lottad. Bättre vän finns inte!

Jill: ♥