tisdag, juni 24, 2008

Förbannar finurliga Flash-fel!

Regnet har lagt sig så det blev en prommis med Tove i kväll i alla fall, inte så lång, inte så snabbt men själavårdande. Det är så skönt att bara skvallra och prata allvar och strunt med en bra vän :) Därefter lite stök med tvätt, har även hunnit köra det där BH-provar-racet och gjorde mig en 3-4 fynd däribland. Utöver det har jag kastat upp lite saker på Tradera, det blir min premiär att försöka sälja saker - hittills har jag bara köpt via den sidan.

Förresten, jag satt i timtal i går med datorn för att försöka lösa en del strul jag har på denna dator. Flash fungerar nämligen bara på en del sidor. Problemet är detsamma oavsett om jag kör Firefox eller Internet Explorer. Jag förstår inte vad som hänt. Detta problem kom så plötsligt. När jag gör testet på Adobes hemsida står det att jag har Flash player installerad på datorn, ändå fungerar den inte på vissa sidor. Problemet tycks ha drabbat fler än mig, det ser jag när jag Googlar på saken men jag har inte hittat nåt som löst problemet för mig ännu. Jag tycker mig ha testat det mesta; jag har plöjt foruminlägg, kollat Adobes hemsida och troubleshootingartiklar i frågan men icket! Jag har testat avinstallation, ominstallation, testat äldre versioner av Flash player, gjort omstarter, installerat en debugger, avinstallerat AdBlocker (om det var den som ställde till det, vilket det inte var) samt försökt ändra i säkerhetsinställningarna. Jag har även letat i Norton Antivirus för att se om jag kunde hitta nåt där som ställer till det men utan att lyckas. Har någon där ute en teori så skulle jag bli hejdlöst glad.

Det retar mig nåt kopiöst när sidor jag vill besöka inte fungerar som de ska. Det är dessutom nåt som gör att jag inte kan få Tinas blogg att se schysst ut på min stationära heller, hela bakgrunden är rödfärgad och header-bilderna syns inte överhuvudtaget. Jag vet inte vad som är felet där, för där ska väl Flash inte spela in...eller? Help me!! Så här knasig ser i alla fall hennes sida ut hos mig:


Jag tänker i alla fall INTE ägna ännu en kväll åt detta problem, inte denna kväll i alla fall. Men jag lär ju ta itu med det framöver igen. Jag gör mina tappra ryck men hittills "no success"! Jag brular inte vara helt tappad bakom vagnen när det kommer till datorer och fixande med dem men här står jag handfallen känner jag.

Här kommer förresten de utlovade "before & after"-bilderna på garaget. Visst blev det fint? Och jädrans funktionellt! Inget mer springa ut och in i bilen för att öppna och stänga, inget mer rusa mot garagedörrarna för att de ska stängas ordentligt och inget mer köra på stödbenen till dörrarna. Bara fint...och bara bra! :)


Before


After (vedbodörren är under vitmålning inne i garaget)

Nu ska jag kolla till min tvätt. See ya!

Inga kommentarer: