tisdag, juni 24, 2008

Regn, regn och mer regn

Det sägs att det ska bli bättre framåt helgen och det hoppas jag verkligen, i synnerhet för Boden Alives skull. Det arrangemanget förtjänar ett bra väder och vallfärdande människor. Just nu vräker det bara ner. Det fick bli paraply till jobbet idag, annars hade jag varit totalt genomblöt när jag kom hem...

Oj, så fint det blev med garageporten förresten. Daniel hann grundmåla det nya fodret och förrådsdörren (som var svart tidigare) i går också. Foton kommer ikväll. Min och Toves promenad ikväll tycks bli thé och en pratstund istället - lika trevligt det. Vädret lockar inte direkt till promenad. Jag hade tänkt tvätta nån maskin i afton också. Håret tänkte jag sikta på att färga i morgon, jag såg i badrumsspottarnas hänsynslösa sken i går att min hårfärg ser rätt illa ut nu *s*

I övrigt tänkte jag rusa ut på lunchen och införskaffa lite nya underkläder och strumpor, jag börjar vara rätt less på söndertvättade grådassiga ditos - just den arten verkar föröka sig i min garderob. Måste börja byta ut dem mot finare och fräschare varianter :) På tal om underkläder så ska jag ta ett "BH-provar-race" nån dag också, jag rensade i garderoben i går och insåg att jag hade åtskilliga, helt oanvända BH:s som bara ligger där men som kanske kan bli en ny favorit. En liten present till B (som fyller år i veckan) tänkte jag ta mig ut och köpa också, jag vet precis vad men det skriver jag inte här *s* - risken finns att hon läser, även om hon är på Grönland just nu.

Pssst: Jag längtar såååååååååå efter semester och solsken! Ge mig! :D

Nu lunchdags! Idag blir det rester från söndagens lunch, nämligen Janssons frestelse.

Inga kommentarer: