fredag, juli 04, 2008

Absence

J a g l e v e r !

Jag har varit bortrest ett par dagar och kom hem i går, därav frånvaron av inlägg här på bloggen. Jag har ett par fina bilder från min resa att visa världen men det tar jag itu med en annan dag när vädret är mindre strålande. Det tar lite tid att välja ut bilder och fixa till dem för publicering och den tiden har jag inte idag. Dessutom vill jag dagar som denna njuta av utevistelse, sol, sommar, ledighet och socialt umgänge. Prioriteringar, people....prioriteringar :)

Denna fredag har ägnats åt tvätt bland annat. Jag älskar doften av ren tvätt som hängt ute och torkat i sommarvinden. Utöver det har jag, Daniel och Jeanette frunchat en räkmacka på Opalen, handlat lite och sedan åkte jag och D för att ta en glass på Rönnbäcks, där träffade vi Jill, Stig, Max, Lina och Hanna. Medan vi sitter där och smaskar på vår glass passerar såväl mamma som pappa med sina bilar och kusin Kent promenerar förbi. Det känns nästan som dagen varit en spontan släktträff.

Jag har precis satt igång färskpotatisen, tänkte förbereda inför grillkvällen med Tove och Jonas och när jag skrivit detta klart ska jag röra ihop en tzatziki. Salladen gör jag i sista stund, vill att den ska vara fräsch och krispig. Ser fram emot att träffa T & J, äta gott och prata bort ett par timmar. Vi får väl se om vi knatar ner på M/S Bränna eller nåt annat ställe senare...nothing said though!

Återkommer sen...:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har varit saknad :)
Fast jag har slutat blogga så kan jag inte låta bli att läsa andras :)
Det är verkligen härligt väder idag.Just nu sitter jag å smuttar på ett glas vitt, grannen kommer hit snart å vi ska också grilla. Ha de bra i sommarvärmen/Monkan

missj sa...

Så kul att du läser! Hoppas att allt är bra med er och att ni har det bra och får semestra lite ni med :) Kram!