torsdag, juli 24, 2008

Masajskor/MBT (masai barefoot technology)


Jag har ju mina promenadryck. Nu har jag i och för sig varit rätt dålig på detta under semestern men annars brukar jag försöka hålla igång med promenad ett par gånger i veckan. Jag är i behov av nya promenad/walkingskor och har hört/sett/läst en del om masajskor.

Någon som har erfarenhet av denna typ av skor? Enligt vad jag förstått är de ordentligt dyra, en sisådär 2000 kr så man vill ju veta vad man gör innan man investerar i ett par. Men tydligen ska de vara riktigt, riktigt bra....

Skulle vara tacksam för åsikter? Tankar? Erfarenheter?

Mer om skorna kan läsas här och här.

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Jag tycker att mina Masai-skor är värd varenda krona de kostade. Köpte ett par sandaler för 1,5 år sedan och vill nu ha ett par skor för att kunna gå hela året med den underbara, rullande gången

Anonym sa...

Skon är otroligt skön och blev för mig en räddning då jag provat ett flertal inlägg och skor men dessa MBT-skor är helt outstanding.
Är steloperad nervskadad nacke fick otroligt svår värk förut när jag gick i “vanliga gympaskor” så de är en otrolig lättnad att kunna gå igen!