onsdag, juli 30, 2008

Penibelt!

Nu så, nu är jag klar med min bodygrooming så när som på att måla naglar på såväl händer som fötter. Känns underbart! Köttet ligger i marinad också. Men tror ni inte, när jag står där i badrummet med latexhandskar på händerna, håret fullt av kladdig blåsvart färg iklädd en alldeles "förträffligt snygg" blommig klänning som jag bara brukar använda hemma (när ingen ser mig *s*), ingen BH hade jag på mig heller (hemska tider, så känner jag mig verkligen sjabbig! *s*) så "hallåar" någon på bron (ytterdörren stod öppen). Fyy fan som jag såg ut! Nåja, det var bara att bita i det sura äpplet och vara trevlig...

Det var grannens inneboende, en yngre kille som undrade om jag visste om deras altandörr stått öppen hela dagen. Tydligen hade han stängt den på morgonen men när han kom hem så var den öppen och laptopen som stått på köksbordet var borta. Tyvärr kunde jag inte ge honom några som helst upplysningar eftersom jag varit på jobbet och Daniel som varit hemma är borta och spelar fotbollsmatch. Grabben spekulerade i om det var husägaren som varit hemma en sväng bara och gömt undan datorn i förebyggande syfte men varför skulle han ha åkt iväg och lämnat balkongdörren på vid gavel? Det skulle då jag aldrig göra! Jag måste fråga honom vid tillfälle hur det hela gick.

Idag är tjuvarna så jävla fräcka och stövlar in till folk på dagtid, som om de vore en vän till familjen. Ett sådant beteende väcker säkert mindre uppmärksamhet än att smyga kring knutarna. Jag får hoppas att det inte var det värsta som hänt grannen nu men det gav mig hursomhelst en tankeställare, det skadar ändå inte att vara lite extra vaksam.

Nu ska jag ta och måla de där tånaglarna, plocka fram kläder tills imorgon bitti och sen ska jag krypa upp i soffan och mysa en stund i väntan på att håret torkat. I kväll SKA det bli sänggående innan 23. Ska upp tidigt och hänga med Daniel till Älvsbyn för att få hem saaben, annars blir det problem att hämta B på Kallax i går - och att ha en bil under helgen överhuvudtaget.

Håll nu tummarna att morgondagen bjuder på minst lika fantastiskt väder som idag!

Over and out!

Inga kommentarer: