måndag, juli 14, 2008

Pust, stånk och stön!


Mums!

I går var både jag och bloggen stängd pga bakfylla. I dag är jag människa igen, är inte helt "fit for fight" men med tanke på hur gårdagen såg ut så är dagen idag en BRA dag. Angående festen så har jag absolut inget att klaga på. Vilken trevlig kväll, vi mjukstartade strax efter 17 med en Mojito hos Kristina och åkte sedan vidare hit när T kommit. Här blev det grillad fläskfilé, klyftpotatis, pepparsås flamberad i whisky (gud så god den blev), sallad och grillade grönsaker. Supergott! Vi spelade kubb och varpa och lite kortspel, vi gjorde även ett försök med Rappakalja men då var klockan morgon och ingen av oss hade egentligen ork *s* Kristina och T gick hem vid 06:15 på morgonen, jag stupade i säng medan Daniel städade ihop här och cyklade till återvinningen med glas/flaskor *s*. Dagen i går var nog inte en av mina mest produktiva, fy så dåligt jag mådde. Jag varvade mellan sängen och dass. Fick inte i mig något ätbart alls. Klockan 00:30 när vi lade oss mådde jag i alla fall hyfsat.

Idag bjuds det på goooväder! Jag har suttit ute på gräset i baden baden, tyvärr valde ett megamoln att skymma solen så jag har tagit en liten paus. Daniel har klippt gräset och jag har njutit av den vackra grönskan och passat på att fotografera en del. Nu ska jag gå ut och se om det där molnet drivits väck. Runt 16-17 ska vi åka mot Luleå för att att shoppa oss en handdukstork och två infravärme till altanen samt lämna av Kristina hos T; de drar ju mot Stockholm och Iron Maiden-konsert i morgon.

Om vädret fortsätter så här så blir det en utflykt för oss i veckan. Vi har pratat om Storforsen, ett tacksamt och vackert ställe att avnjuta en ledig dag på för oss i "faggorna". Tanken är att jag ska visa B den platsen när hon kommer upp i slutet av juli!


Kottar


Blomma - men vilken?


Pioner


Pion

Inga kommentarer: