måndag, juli 28, 2008

Städning är god motion!

Nu har jag varit lite duktig i alla fall, har torkat golven i hela huset, dammtorkat lite, bäddat rent i gästsängen och kört igång en maskin. Jag hade tänkt ta en promenad men mitt sällskap (läs: Agneta) ville hellre ta en cykeltur pga värmen, det lät dock inte som nåt för mig och med tanke på att jag redan känner att jag svettats av mig med råge så får det vara i afton. Det är såååå skönt att ha välstädat och rent i alla fall - jag vantrivs verkligen i stök och bök. Här vädras det dessutom från alla håll, grannen klipper gräset och den fantastiska doften sprids i huset. Detta är livet! Och sommar!

Första arbetsdagen har förresten gått finfint, rätt lugnt "so far" men ska inte ropa hej ännu. Det kan vända precis när som helst. I know the drill, så att säga! Lite nya planer för mogondagen har tillkommit, Gunilla ska kika förbi efter att vi ätit. Måste (och vill!) såklart hinna umgås lite med henne också innan hon drar tillbaka söderut på fredag.

Nu ska ila ut och ta in tvätten som hänger ute innan Aggis ev. trampar förbi!

Inga kommentarer: