fredag, augusti 08, 2008

080808 klockan 08:08:08

Visst, dagens datum har jag koll på men jag tänkte inte så långt som Jeanette att även klockan faktiskt "passerat dessa siffor" alldeles nyss. Hon skickade mig precis ett SMS om saken, jag kanske hade noterat det om jag bara suttit vid burken och råkat svepa med ögonen över klockan men telefontid på jobbet innebär telefontid och då finns inte tid eller möjlighet att titta på klockan alltid.

Daniel är jourledig idag och jag hoppas att han sover riktigt gott där hemma i sängvärmen. Han har haft en helvetisk jourvecka med massvis av extrajobb och till det två fotbollsmatcher (som de hanterat suveränt). Stackaren har varit riktigt trött i veckan - och det med rätta. Men nu är det helg och ett par dagars vila!

Och alla ni andra, jag hoppas att ni vaknat upp till en fin dag. Det har jag i alla fall. Det där "höstdeppet" som slog mig i början av veckan har tacklats av betydligt. Jag siktar framåt istället. Jag väljer att fokusera på att jag har fantastiska vänner som jag kommer att umgås mycket med i höst och vinter, jag får förmånen att gå efter eftertraktad kurs i praktisk ergonomi i Umeå i september, jag och min älskling firar 1-årig bröllopsdag och 13-årig bekantskap och kärlek samma månad och kommer att hitta på något för att fira detta lite, jag planerar att åka söderöver och hälsa på en barndomskompis och under hösten kanske B har möjlighet att komma upp hit igen, sen är vi nästan i december månad som är vinterns lättaste månad (tycker jag i alla fall), då skulle jag vilja ta den där turen till Köpenhamn för julshopping och sen är det julafton och ledighet med min älskling som hägrar Även detta år är julen riktigt fin ur "röda-dagar-perspektiv". Utöver detta kommer det garanterat att dyka upp andra trevligheter också, jag och Daniel kommer med all säkerhet att ägna en hel del tankar och planering åt sommarens USA-resa och det kan ju inte annat än liva upp och göra en glad :) Positiva tankar ska det vara! Jag hoppas bara att jag slipper den där oerhörda tröttheten jag kände av förra vintern - och den skyller jag på mörkret!

Det kommer säkert att dyka upp stunder när det slår mig igen men jag tänkte försöka "mota Olle i grind" efter bästa förmåga. Det passar mig inte att "gå i däck" - utan är en dålig matchning till min personlighet. Dessutom är det ju inte speciellt kul att vara låg *s*

Pernilla - today is THE DAY. Ronny kommer hem. Lilla familjen blir åter samlad!

Nåja, back to business...

I eftermiddag väntar Skellefteå. Det ser jag framemot!

Inga kommentarer: