torsdag, augusti 07, 2008

Det svåraste med varje inlägg är rubriken, därför blir denna av ett annorlunda slag. Nämligen så här! *s*

Har just lagt på luren efter att ha tjattrat en stund med Kristina som är upptagen av matbryderier...och flytt....och....Den tösen har alltid tusen järn i elden ;) Daniel spelar match även i kväll. Tove åkte för snart två timmar sedan. Vi tog en spontan fikadejt ikväll, hon hade med sig smarriga kanelbullar som hon bakat i går. Tack för två givande, trevliga och goa timmar, min vän! Som hon sade, vi måste köra mer sånt :)

Dagen i övrigt har handlat om jobb, var hem en snabbis på tidig eftermiddag då en elfirma kom för att byta vår elmätare mot en fjärravläst dito, så nu är det slut med prelimära elräkningar. Från och med nu kommer vi varje månad att betala det vi förbrukat, punkt slut.

Jag fick förresten lite trevliga nyheter idag. En bekant tillika min första "chatpolare" från begynnelsen av min nättid 1995 ska bli pappa. *Vinkar hej* och gratulerar även här eftersom jag vet att du läser ;) Tänk vad mycket som hänt i våra liv och vilken koll vi haft på varandras "förehavanden". Vi har följt varandra genom utbildningar, relationer, separationer, flyttar...och nu ett blivande föräldraskap.

Nu ska jag kasta mig ner i Rambo (läs: soffan) och zappa lite på TV:n. I morgon väntar veckans sista arbetsdag sen snabbt hem, duscha, kasta ner lite saker i en väska och åka mot Sara och Anders i Skellefteå. Det ska bli såååå trevligt att återse dem. Och deras urgulliga kids. Fast nu har jag ju bara träffat 2 av 4...*s* Men de två var i alla fall riktiga charmtroll. Lilla Agnes klädde sig fint i paljettkläder och boa efter duschen för att jag var där, sen satt hon intill mig vid bordet hela tiden, ritade teckningar åt mig och följde mig till och med med cykeln till platsen där jag skulle träffa min andra kompis Sara i Skellefteå efter att jag varit hos dem. En liten raring med andra ord! Lille Albin var en lintottig, pageklippt charmis som säkert kommer att bli en riktig flickmagnet när han blir lite äldre. Det ska bli roligt att träffa de två små tillskotten i familjen som växt i en rasande fart. Hem åker vi på lördag, risken finns att det kan bli lite sent eftersom det var ett tag sedan vi sågs.

Nu blev det väldigt mycket kompisprat här men mitt liv består i stort av relationer och mina vänner är enormt viktiga för mig. Kan inte hylla Er alla nog!

Skippar zappandet, jag hör nämligen att "Hell's Kitchen" börjat. Med andra ord vet jag vad jag ska se. I'm a big fan of Gordon Ramsay!

Nu tackar jag för mig i kväll!

Inga kommentarer: