söndag, augusti 10, 2008

Helgen

Återigen har helgen rusat förbi. Just denna helg tycker jag har gått extra fort men som Daniel sade, den är ju inte slut ännu. Han är borta på match (heja, heja, heja Bredåker!!) , jag ska laga palt till middag sen kryper vi ihop i soffan och kollar film i kväll. I fredags anlände min mens och den är av det kraftigare slaget. Vill bara knapra Ipren och gosa ner mig under filten.

I fredags var vi som sagt ner till Sara och Anders i Skellefteå. Det var riktigt trevligt, de bjöd på supergod mat och vi satt uppe och pratade till 2-tiden på morgonen. Jag är så imponerad av dem, de har fyra barn på 11 år, 9 år, 2 år och 3 månader. Sara drar största lasset när det gäller hus och barn eftersom Anders jobbar så pass mycket. Ändå har de ork att vara de där supergoa människorna de är. Alla barn utom Agnes var hemma, de äldre barnen har jag ju träffat förr dock inte Anna 2 år och lilla Alma 3 månader. Riktiga små charmtroll var de i alla fall.

Anders, Anna och Sara


Daniel och totalt oblyga lilla Anna

Vi åkte från Skellefteå runt 15, stannade till på Frasses i Öjebyn och åt och drog sedan vidare hem. Jag duschade, sminkade av och på igen och klädde mig för fest och fick skjuts av Daniel till Maria. Han valde att mysa soffa hemma med tanke på dagens match. Sällskapet hos Maria hade redan ätit när jag kom dit vid 19:30. Jag drack av mitt bubbelvin men kände ganska snabbt att jag blev berusad. Ingen angenäm känsla. Visst är det skönt att bli lite så där "ljum" och go ibland men i går kändes det inte så. Jag drack inte så mycket innan den där känslan kom och det skyller jag på mensen, det slog till snabbt och jag övergick till vatten. Sen drog vi alla ut med taxi till Annica och Tomas i Brännkläppen, alla intog deras stora och fina garage där de har flipperspel, biljardbord, musik, soffor, kylskåp osv. Rena rama partyutrymmet. Jag fortsatte att låta bli vinet och snabbt var jag helt nykter igen. Den där känslan kom och for lika snabbt vilket ytterligare bevisar min tes om att mensen bar skulden. Hela gänget beslutade sig efter en del velande fram och tillbaka att dra ut till Western Farm (en kilometers promenad från Annica och Tomas), själv ringde jag Daniel som kom och hämtade mig. Jag var inte alls upplagd för nån trängsel och nåt röj på farmen. Det ska bli kul att höra hur de hade det på måndag när vi ses på jobbet.


Garagefest


Biljarddags


Koncentration vid biljardbordet


En riktig "raggarvägg"


Buicken - som numera är såld och ska ersättas med en Cadillac

Helgen har varit supertrevlig. Kanske därför den gått så fort också. Jag fullkomligt älskar mina vänner. Tack för allt!

Förresten, Kristina har ju också börjat blogga. Tummen upp säger jag. Naturligtvis måste ni ju besöka henne också! Det gör ni här.

Nu ska jag läsa lite nyheter och bloggar innan jag tar itu med paltverkstaden här.

Inga kommentarer: