måndag, augusti 18, 2008

It's a done deal!

Jag har funderat på det ett tag och nu är beslutet fattat. I eftermiddag åker jag (i sällskap med Tove) till jobbet och nyttjar gym:et här (vi har ju en guldgruva här på jobbet). Det är ju ett priviliegium vi har när verksamheten ligger nere dvs. morgnar, luncher, kvällar och helger.

Regnet vräker ner så jag känner inte för en promenad ute och med andra ord uppenbarar sig värsta läget att ta itu med det där med maskinerna här på jobbet. Jag har precis varit och fått en liten genomgång om hur de fungerar av Patrik. Styrketräningsmaskinerna får vara nu till en början, det är löpbandet och cyklarna som lockar. Flås, svett och förbränning är vad jag är ute efter! Här är det både gratis och förhoppningsvis hyfsat folktomt att träna, jag trivs inte med att bli kräftröd i ansiktet och toksvettas bland alla vältränade "finsvettare" *s*

Jag ska bara åka och handla lite med Daniel efter jobbet och sedan bara hem för att byta om. Middag blir det senare idag med andra ord.

Beroende på hur väl det faller ut i eftermiddag så tänkte jag försöka nyttja denna möjlighet när vädret inte lockar till utevistelse eller när jag vill variera mig lite. Förhoppningsvis får jag med mig lite sällskap också i form av Tove? Daniel? Agneta? Pernilla? Jillan?

Back to business!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syrran!
Fan vad kul att du kommit igång med annan träning än gång, det är ju skönt med promenader också, men att ibland få köra slut på sig själv är ju skitskönt. Gärna att jag följer någon gång, då om det går att ta det då jag kommer från jobbet. Tror du att det skulle funka?
Puss och kram

missj sa...

Det går säkert...vi kan väl prata mer om saken? :)