onsdag, augusti 20, 2008

Ljuvliga dofter


En äppelkaka klar - one to go. Den andra är i ugnen just nu. När det är klar så ska jag gå ut en liten promenad, bara för lite luft och "meditation". Sen blir det att paketera kakorna och efter det blir det nog sängen för min del. I morrn är det vanligt jobb på förmiddagen och eftermiddagen ska ägnas åt en utbildning i den nya journal (PAP) som vi ska jobba i framöver. Efter det hoppas jag innerligt på en omgång på träningscykeln med Tove vid 17:30...annars går jag nog och trampar själv, fast det är inte lika skoj.

Idag har vi varit och handlat kräftor, ingredienser till västerbottenspajen och lite rusdrycker. Så nu är vi redo för lördagens umgänge och middag med nära och kära här hemma. Våra nattgäster (Jillan med familj) tycks dock inte vara så inne på att sova över hos oss utan kommer nog att dra hit sin nyinköpta husvagn och campa på vår uppfart. Lite knasiga är de allt *s* Fast jag kan i och för sig förstå dem, jag kan ju känna så för en ny resa, en ny mobil, en ny dator...man vill ju bara!

Nu är det bäst att jag kollar till min kaka!

Inga kommentarer: