lördag, augusti 23, 2008

Mobiltrassel - igen!

Jahapp, då trasslar min mobil igen. Min älskade, fina mobil. Vi kommer så himla bra överens. Nu måste jag skicka den med Daniel igen, vi har nämligen Audio Video-butik i Boden längre. Jag hoppas verkligen att det är nåt som går på garantin. Problemet är som följer: den läser inte mitt SIM-kort längre utan det står bara "sätt i rätt SIM-kort", jag har testat även med Daniels Telia-SIM men det fungerar inte heller. Så nu vet jag fasen inte vad jag ska göra. Har testat att uppdatera programvaran och googla på problemet men det enda som dyker upp är det där med operatörslåsning och det är inte felet. Jag har ett Teliaabonnemang och har kört detta SIM-kort sedan mobilens början. Nu har jag fått dra igång min gamla S700i igen och i den fungerar då mitt SIM-kort fintfint. Ja, se teknikens under! J A G S A K N A R R E D A N min fina mobil!!

Jag har tagit upp kräftorna till i kväll och nu ska jag bädda sängen, borsta tänderna och byta om. Klockan 12 kommer Tove och hämtar mig för ett pass på cykeln/löpbandet på jobbet. Det känns riktigt bra att få det gjort även idag. Efter det ska jag hem och inleda matlagningen till i kväll, ska ju göra två pajer (alt. en stor i långpanna) med västerbottensost. Rnt 19 kommer Daniel hem från matchen (heja, heja, heja!!) och då kommer även Jillan med familj som är hans (och Bredåker SK:s) trogna fans på matchen även i dag.

Nu måste jag ta tag i dagen!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

ElOn i Boden gör ju reklam för att de skall vara AudioVideobutik här i Boden.

missj sa...

Jo, jag ringde faktiskt dem men hon som svarade lät så osäker och sade att de bara precis börjat med några TV-apparater så jag skickade den med gubben som ändå jobbar i Älvsbyn :)