måndag, augusti 25, 2008

Ny vecka, nya tag!

Förra veckan var ganska jobbig av olika skäl så nu hoppas (och tror) jag att detta ska bli en bättre vecka. Men hur det än är så kom jag igång med mer aktiv träning än promenader förra veckan och det ser jag som ett stort plus.

Kräftmiddagen var trevlig med god mat, trevligt sällskap och spel (Skip-Bo och Rappakalja). Agneta knatade hem strax innan midnatt medan Pernilla och Ronny gick hem mellan 03:30-04, då gick även vi andra och lade oss, jag och Daniel inne och Jill och Stig i sin älskade husvagn :) I går förmiddags kom pappa förbi och pratade en stund sedan när Jill, Stig och kidsen gick jag iväg en sväng för frisk luft och lite umgänge med Agneta. Därifrån hämtade Daniel mig, vi åkte och köpte lite kinamat, intog den framför TV:n till en film och sedan var det färdigt för mig. Jag började frysa redan när Daniel hämtat mig från Agneta och när jag ätit, dragit filten över mig och lagt mig i soffan för att se filmen så var det bokstavligt talat godnatt för mig. Sov till strax före 21, klev upp och gjorde mig redo för sängen och lade mig i bra tid. Visst var jag ändå trött i morse men jag mår finfint, tanken på att det kanske var nån förkylning på G hann ju dyka upp när jag började frysa så där plötsligt. Men inget, so far....*peppar, peppar*

I morse fick jag promenadsällskap av Kristina som hade lämnat in sin bil på CleanCar, trevligt trevligt. Tiden går mycket fortare när man har någon att prata med oavsett om man sitter på träningscykeln eller promenerar till jobbet. Min SMS-stund som jag brukar ha medan jag går till jobbet hann jag göra bort hemma innan jag gick för att möta Kristina.

Toves knä trilskas så i eftermiddag hoppas jag på träningssällskap av Pernilla. Jag och Tove får ta det lite senare i veckan om besvären lägger sig. Tisdag blir det inget eftersom jag ska hänga med Daniel upp till byn när han ska träna, Jill fyller ju 31 och det måste firas - för visst är du hemma då, Jillan? På onsdag skulle Pernilla hänga med i alla fall. Det är så långt det är planerat när det gäller den biten hittills men det lär nog bli mer än så innan veckan är slut.

Nu ska jag ta tag i dagen. I eftermiddag är det utbildning i Sunderbyn som gäller men först lite annat.

Förresten....grattis Erika på 32-årsdagen! ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syrran!
Och åter igen tack för en mkt trevlig kräft middag och spelkväll.
och du om du vill och ids så ta med dig gåkläder imorgon så kan vi ju göra det medan Daniel tränar. Ha nu en fortsatt trevlig dag. Puss och kram

Anonym sa...

Hej vännen min!Vill åxå tacka för en himla mysig kväll med god mat å trevligt sällskap..syns ikväll!

kramar