söndag, augusti 17, 2008

People are strange...

Gårdagkvällen var mysig. T & J är "the perfect hostesses". God mat som alltid. Fullmåne och månförmörkelse. Trevliga samtal och en del skratt. En sådan attack kom sig av nedanstående:

I går utspelade sig en underlig SMS-konversation på min mobil. Jag kan fascineras över hur en del tar kontakt och uttrycker sig. Så jag spelade med och "allan". En gammal nätbekant skrev, sent en lördagkväll. Nån öl innanför västen kanske? Tidigare under dagen fick jag nåt SMS som jag inte svarade på så på kvällen kom forsättningen:

X (21:52) Blev du putt?
X (22:32) Kt?
Jag (22:32) :-D
X (22:35) Jkt?
Jag (22:42) Mle!
X (22:43) Va? ;-)
Jag (22:44) Vatten och avlopp? Nu?
X (22:45) Jaha?

Det är tur för mig att jag har betalt för "fria SMS" och kan driva med folk en sån gång utan att tänka desto mer på saken *s* Vi fick oss alla ett par goda skratt åt eländet i alla fall.

Daniel åkte iväg för att spela match i Unbyn för ett tag sedan. Ännu en viktig dito för Bredåkers SK. Jag håller alla tummar och tår! Det är härligt när engagemang och hårt arbete belönar sig och det har det gjort för de goa Bredåkersgrabbarna nu. Ska jag skriva Bredåker en gång till kanske? Bredåker...min barndoms hemby, Bredåker...platsen där min älskade Jillan bor, Bredåker...platsen där jag och D hade vårt första hus, Bredåker...laget som Daniel spelar med, Bredåker...byn som föryngrats och exploderat med unga familjer och barn, Bredåker....en vacker by längs älvdalen. Besök gärna byns fina hemsida här!

Jag är rätt kass på att vara "fotbollsfru", jag har inte sett många matcher under alla de år jag och Daniel varit tillsammans. Sån är jag även när det gäller större mästerskap, jag orkar inte följa Sverige hela vägen fram men när det börjar vara allvar - då blir jag intresserad *s*

Här är det lugna gatan idag. Jag har tagit fram två kycklingfiléer ur frysen och plockat fram kokosmjölk, en påse Paneng red curry spice mix, lök, ananas och en lök. Det är dagens middag tillsammans med kokt ris. Riktigt gott faktiskt. Och enkelt!

Vad mer? Tja...veckan som kommer blir det "nya friska", en spark i baken. Ska komma igång med promenader igen. Några gånger per vecka måste jag ta mig ut i alla fall. Jag har sackat efter med saken i sommar - ordentligt. Nu är det dags att ta tjuren vid hornen igen. När jag kommit igång brukar det bli ett "måste" att komma ut och röra på sig. Och nu är det underbart att promenera. Luften är hög, det är inte plågsamt hett och det är framförallt ingen halka! I veckan ska jag nog ta itu med att boka den där Gävle/Stockholmsvistelsen och även decemberresan till Köpenhamn. Resorna i december går åt fortare än kvickt och blir snabbt dyra! Så jag måste agera snart. Till helgen har vi bjudit hem Jill, Stig och barnen på kräftor och spel, det blir lite "knytis". Jag har även frågat Pernilla och Ronny och Agneta, så det är i dagsläget lite osäkert hur många vi blir i slutändan. Utöver detta så drömmer jag och D vidare om USA, trots att det är ett år kvar (vilket är bra med tanke på alla pengar som måste sparas) så är vi fullt involverade i planering, tankar och drömmar. Den resa/rutt vi pratat om tror jag kommer att kunna bli helt makalös...åh!

Nu ska jag läsa lite bloggar!

1 kommentar:

Pepsodent sa...

Jag hakar gärna på många promenader!!!! Gärna direkt efter jobbet nån liten flextimme ibland:)