torsdag, september 11, 2008

Nu har jag varit duktig - minsann!

Jag känner mig så jäkla nöjd! Jag tog mig iväg och tränade, trots att jag var ensam. Fick ihop 45 minuter på bandet + 15 minuter på promenaden hem och det gick så lätt idag. Jag körde bra tempo på bandet och hade ändå kunnat fortsätta ännu längre om det inte var för att jag hade en del annat att stå i i afton.

Tänk så effektiv man kan vara när man sätter den sidan till. Jag har fått allt som jag ville ha gjort gjort och mer därtill, nämligen lite klädvård (vikt och strukit) och mer kroppsvård (putsat pannluggen och färgat ögonbrynen). Dessutom har jag äntligen tagit mig för att torka de där eländiga dammsamlande glashyllorna i badrummet. Härligt!


Looki...no more utväxt!

Det slog mig ikväll att jag måste börja lite efterforskningar efter en väska inför Umeå. Resväskan jag har är på tok för stor och kabinväskan är för liten. Jag skulle behöva ett mellanting - med hjul. Ska kolla vårt förråd, annars måste jag fråga runt om nån har ett lämpligt alternativ att låna ut :) Kristina, du är ju ute på vift en del...kanske du har nåt användbart i gömmorna?

I morgon är det fredag. Då är det först jobb som vanligt och sedan ska jag och Pernilla träna, därefter ska jag hem och laga mat - dagen till ära (inspirerad av Pernilla), smördegsinbakad fläskfilé, vitlökskroketter, pepparsås och en god sallad. Kom just på att jag måste marinera fläskfilén i kväll. Jag har köpt bubbelvin. Älskar mousserande vin. Så, såvida jag inte är "död" efter jobb, träning och middagsstök så ska jag avnjuta det där vinet. Jag har även kastat ut ett litet förslag till Agneta om vi ska gå ut en sväng i morgon kväll. Men det där ligger väldigt öppet. Varken jag eller hon vet ju hur formen och lusten är i morgon kväll ännu.

Nu ska jag ta hand om den där fläskfilén...

Ha en fortsatt skön afton!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dej!!

Ville bara säga att jag tycker du är jätte duktig när det gäller din träning. Har försökt att komma igång men för mej är det segt.
Ha nu en trevlig helg. Kram Monica

missj sa...

Tack! Jag känner mig verkligen supernöjd och mår så himla bra. Så det är bara att rida på vågen :)

Hoppas att allt är bra med dig/er! *kram*