onsdag, oktober 01, 2008

Nu har stora lien gått fram...

Landstinget ska spara och det med besked - och det görs på golvnivå. Jag och mina kollegor kommer att bli en arbetsterapeut och fem sjukgymnaster färre. Det gör mycket i vår lilla stad - med äldre och äldre befolkning. Illa tycker jag, mycket illa...

Hur det ser ut för mig rent personligen vet jag inte. LAS-listorna ska gås igenom och det är sist in, först ut som gäller. Jag vet att folk "kommit in" efter mig men jag vet också att de har mer tid än mig i landstinget totalt sett (dock inom en annan profession) så läget är fortfarande osett. Det är bara att bida sin tid och invänta ytterligare besked.

Känner mig i alla fall ordentligt trött nu, huvudet är sedan länge fullt och detta bidrog ju inte direkt med någon lättnad. jag har fått i mig lite mat efter träningen, så nu ska jag kolla "Idol" på TV, det kräver ingen större tankeverksamhet i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket:)
Fy fasen för dessa nedskärningar!
Är det inte inom barnomsorgen så blir våra äldre drabbade!

Anonym sa...

Nämen ååååh vad jag blir LESS på besparingar! SUCK. Att politikerna aldrig lär sig att vård kostar pengar-inte genererar!MORR.

Skulle gärna komma med en flyktplan,men en annan slavar åt NLL i helgen...:-/

Béatrice Karjalainen sa...

Usch, väntan på vem/vilka som får gå brukar alltid vara värst.

Hoppas du får behålla jobbet.

missj sa...

Tack för allt!

Visst är det ett elände med besparingar, dessutom börjar de oftast i helt fel ände anser jag!