fredag, november 21, 2008

Could you say goodbye to yesterday?

Underbara Nickelback är tillbaka med ännu en ljuvlig låt - med ett fantastiskt budskap. Jag brukar ofta tänka på detta med att vår tid på jorden är begränsad, det kan svänga fort...Jag jobbar ju inom sjukvården och ser fruktansvärda saker hända med människor som borde ha massor med tid kvar att leva. Tyvärr finns det inga garantier i livet annat än den att det tar slut en dag. För en del mycket tidigare än väntat. Så lev för fasen...make each day count!

Det är lätt att tänka tanken men svårare att leva som om varje dag vore den sista. Och ska jag vara riktigt ärlig så skulle jag leva på ett annat sätt om jag visste att min tid här på jorden snart var slut. Jag skulle ta fler och mer chanser och risker, jag skulle vela mindre, jag skulle älska som aldrig förr, slösa mina pengar och hylla mina nära - varje dag!

Lyssna på låten, läs texten och ta in orden!

Inga kommentarer: