söndag, november 23, 2008

Jag är beredd

Jag är duschad, tandborstad, sminkad och påklädd. Jag har bäddat och plockat ihop lite. Barnen har ätit lunch. Ljusen är tända. En panna kaffe är fixad och perkulatorn är laddad på nytt. Jag har plockat fram mjölkkanna och sockerskål och diskat upp "bullfatet". Daniel tog upp fikat ur frysen innan han for och tränade. Så nu är vi beredda....

Testade ringa kusin Susanne som är uppe i Boden och hälsar på, faster Gerd svarade på henne mobil, tydligen var Susanne och hennes lilla Klara ute någonstans. Jag har inte träffat Susanne på...ja...oerhört många år. Tidigare brukade jag och Gunilla åka ner till henne i Göteborg en gång varje sommar men sedan sist vi var där har mycket hänt. Susanne har flyttat till bostadsrätt, träffat man, skaffat barn och skolat om sig till läkare. I mitt liv har det ju också hänt en del. Det hade varit skoj att hinna träffa henne innan hon drar söderut igen (i morgon) men jag vet inte om vi hinner få till det.

Nu lämnar jag detta för ett tag för att agera värdinna ett tag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära syster!
Har nu landat hemma och startat första tvättmaskinen och lyckats få igång Volvon så den är hemma nu. Vill tacka så himla mycket för barnvakten i helgen. TACK! Det var underbart att komma iväg och slappa. Tusan så mysigt vi haft. Puss på er!

missj sa...

Så underbart att höra. Kidsen är ju inte direkt nåt besvär att ta hand om. Så snälla och rara! Jättekram från mig♥

Anonym sa...

Hej bruttan!Gratta mannen din från mig!Haha-jag skrattade åt dina youtubelänkar med svensktxt..hihi..
Ha det bra!

Anonym sa...

Hej där! Hittade din blogg av en slump! Är själv född & delvis uppväxt i Boden så de kom lite flasch-backs minnen upp här! :-) Trevlig blogg du har! Må så gott! Hälsningar Linda... /Öland