lördag, november 29, 2008

Jul i vårt hus

Hemma igen. Mätt och belåten....

Har hunnit med lite hyacintinköp (vita såklart) och en tur till Dollarstore också. Jag har just startat en maskin med tvätt och försöker få lite ordning på hyacinterna. Jag har två såna där hyacintvaser så nu återstår bara att se vad jag ska göra med den tredje. Hyacinter är nästan ett måste för julkänslan, de doftar så fantastiskt gott. På tal om julkänsla så har Daniel satt upp julgranen idag också. Nu ska jag bara nåla upp gardinerna som jag satte upp i går så är julpyntandet här hemma färdigt. Ska försöka få in lite bilder på "pynteriet" här senare. Planerna för kvällen är inga. Jag hade en fundering på att bjuda hem Annica, Tomas, Maria och Leif på en spelkväll men Daniel är lite seg och inte så entuaiastisk över idén, tyvärr. Det får bli en annan gång. Jag får med andra ord smida andra planer...det slutar väl med soffan, TV:n och laptopen - en repris av gårdagkvällen med andra ord.

Nu ska jag återgå till min hyacintpyssel.

Inga kommentarer: