torsdag, november 20, 2008

Långkalsongsdebut

Jag har gjort det för första gången denna vinter, nämligen dragit på mig långkalsongerna. I dag var det 14 minusgrader när jag gick till jobbet och det är nog så kallt för enbart byxor.

Jag har varit lite dålig på detta med bloggeriet på sistone. Det blir lite sporadiskt och flyktigt just nu, jag känner inget brinnande engagemang och det är annat som upptar mig tid, ork och energi.

I kväll väntar travkväll med jobbet, vi ska "äta upp" vårt andrapris från Företagets häst på 5000 kr. Det blir säkert trevligt. Jag hade tänkt få mig mitt glas vin också men kylan avskräcker lite från en promenad så jag funderar på att ta bilen dit och hem. I morgon är det fredag och då inleds en helg med syrrans barn, Jill ska nämligen kidnappa iväg Stig som fyllde år i söndags. Jag funderar på att vara i byn med barnen fredag till lördag och sedan i stan lördag till söndag. På söndag droppar det säkert förbi lite fikasuget folk då Daniel fyller 33 år.

Förresten, Daniel visade mig i går att de ska göra en ny film av "The Wave". Som jag letat denna film. Jag minns att vi fick se den i skolan och att den satte djupa avtryck i mig, minns att jag kände mig som trollbunden när jag såg den och att den dröjde sig kvar i mig länge, länge efteråt. Den är skrämmande, fascinerande och bra så jag längtar verkligen efter nyversionen. Versionen jag såg var nog den från 1981. Filmen är baserad på en verklig händelse där en lärare utsätter sin klass för ett psykologiskt experiment med inriktning på makttagande, diktatorskap och "hjärntvätt". Tänkvärt...

Time for me to move on with my day!

3 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Det är en riktigt jobbig film att titta på. Tänk vad saker kan ploppa upp i närtid. Berättade om den filmen för en kille på jobbet i förrgår. Kunde inte komma på namnet på den och glömde bort att googla när jag kom hem. Och så ramlar jag in hos dit, och där står svaret. Tack.

Béatrice Karjalainen sa...

Hela originalfilmen finns på YouTube. Nyinspelningen verkar vara en rätt så förvanskad bild av det som hände tyvärr.

missj sa...

Tack för tipset. Den ska jag helt klart kolla upp!