måndag, december 22, 2008

Det har vänt!




















Jag missade ju helt att det var vintersolståndet i går och att vi nu börjat gå mot ljusare tider igen.
Detta fick jag höra på fikat idag. Vilken alldeles fantastisk nyhet! Dagen i dag har varit rätt fulltecknad med arbete och ärenden på lunchen, jag kan ju tala om att jag inte var ensam på stan *S* Men jag hann i alla fall med såväl Lindex som att hitta en julklapp åt Robin och en spontan lunchfika med Gunilla på Hanssons. Mycket trevligt! Bara lite kort om tid så jag hoppas verkligen att vi får tillfälle att ses mer innan hon drar söderöver igen. Jag fick en liten julklapp av henne också, ett tjusigt läppstift från Lancome i en snygg rödbrun metallicfärg - så nu får jag skämmas eftersom jag inte hade nåt åt henne. Jag har hunnit testa läppstiftet i fråga och det var riktigt skönt på läpparna måste jag säga, tydligen innehåller det tre olika oljor och det kan vara välbehövligt så här på vintern. Är redan fnasig och torr om läpparna :(

Det blev tyvärr ingen bilaffär i går, kvinnan ringde och sade att de hade hittat en billigare bil och då kan jag inte låta bli att undra vad det är för nån; en plastleksak? ;) Nåja, nya friska tag...

Nu är det dags att bege sig ut i kommersen igen, denna gång för matinköp.

Inga kommentarer: