torsdag, december 25, 2008

Hur svårt kan det va?

Sitter här i soffan och försöker motivera mig själv till att ta en promenad till jobbet och trampa bort lite julmat men det går inget vidare...Jag vet ju hur skönt det kommer att kännas efteråt, men det är en bra stund och mycket jobb kvar till "efteråt" så att säga *s* Ett dygns frossande ska fasen inte förstöra allt, ska jobba vidare med motivationsarbetet!

I dag är det juldagen, det är en traditionell hemvändarfest-dag för många, så även för mig och mina vänner. I kväll ska "folket" ses hos Lisbeth, det lutar åt att jag går dit och träffar de som är hemma i Boden under julhelgen, däribland finns ju allra bästase Gunilla.

Jag hittade en ny, riktigt bra blogg idag, hon skriver personligt men inte privat och är så där lagom utlämnande. På hennes nivå skulle jag kunna ligga när det gäller att skriva om känslor och tankar men jag är inte riktigt där. Frågan är om jag någonsin kommer dit. Att blottlägga sig är också att göra sig sårbar och mottaglig för folks spott, spe och ogillande. Jag trivs ganska bra med att hålla mina innersta tankar exklusiva för mig och mina närmaste.

Nu tycks jag få både skjuts och sällskap till jobbet och träningsmaskinerna så jag ska packa ihop väskan och göra mig redo för att svettas lite. Feels good!

Inga kommentarer: