tisdag, december 30, 2008

Nu skjuts det för fullt....

...jag fattar inte, måste man skjuta raketer en vecka innan nyår och en vecka efter? Personligen tycker jag gott att det skulle räcka med kommunens fyrverkerier. Varenda privatperson behöver inte skjuta raketer i vartenda bostadsområde. Dels anser jag att det handlar om att bokstavligen talat bränna upp rätt stora pengar, dessutom skrämmer det slag på både människor och djur. Min pappa har fått ägna mer än en natt sovande på golvet med deras hund för att han vibrerar av skräck över allt smällande kring nyårshelgen.

I morgon är det nyårsafton, den kommer vi att fira tillsammans med K och T (hmm, det där man man läsa lite hur man vill *s*). Det blir säkert trevligt med god mat (jag och K resonerade menyn i går), dryck och sällskapsspel. Men jag hade ljugit om jag hade sagt att jag inte önskade en gladare känsla inombords, en känsla av förhoppning, en tilltro, en timeline och ett mål...jag hoppas på ett mail i kväll.

Nu ska jag kika lite på TV. Jag har nog vuxit fast här i soffan i kväll.

Inga kommentarer: