tisdag, december 23, 2008

Pucko!

I går kväll efter att vi lagt oss ringde min mobil, klockan var närmare 00. Jag svarade så snabbt jag kunde. I luren fanns en person som sade att hon sett min annons på Blocket (jag har ju bilen ute till försäljning). Hon sade att hon var redo att köpa bilen för dubbelt så mycket som jag begär om hon fick hämta den i dag. Jag anade ugglor i mossen redan när personen i fråga ringer på en annons vid midnatt en måndag. När budet på bilen kom var jag övertygad om att det hela var svammel. Jag bad personen vänligt men bestämt att återkomma i dag i stället men hon fortsatte att propsa på att det var bråttom, bilen skulle vara en julklapp till hennes bror. Där blev jag less, var på vippen att lägga på men försökte vara artig och bad personen återkomma igen. Då får jag frågan: "vet du vad?" Jag svarar: "nej!" och då säger personen på andra sidan: "you've been kicked in the ass!"

Är detta den nya tidens busringningar; att sitta på Blocket och leta telefonnummer? Riktigt så gick det inte till "på min tid",

Idiotiskt är det i alla fall!

Inga kommentarer: