söndag, december 21, 2008

Väntan...

Jag har just snott ihop dagens middag som består av en köttbryta med rostbiff, lök, färska champinjoner, vitlök, ananas, sambal oelek, buljong, soja, chilisås, matlagningsgrädde, salt, vitpeppar och svartpeppar. Till detta blir det ris och en sallad.

Just i denna stund sitter jag och väntar, en familj var och tittade på bilen tidigare i dag men de ville gärna att jag skulle ha den ute ett tag så att de fick se hur bra den kallstartar, sonen ska nämligen ha den i Kiruna och det är tydligen osäkert hur det ser ut med värmarmöjligheter/garage. De skulle återkomma nu vid 17-18-tiden. Har jag tur så blir jag av med den nu och frigör garageplatsen åt Daniel.

I morgon inleds julveckan och för min del innebär det bara två arbetsdagar. Så ljuvligt. Jag känner ett starkt behov av ledighet nu, det har varit ett tufft halvår i en emotional rollercoaster så nästan 2 veckors ledighet är välbehövligt. I morgon ska vi handla det sista inför julhelgen och jag skulle vilja träna, antingen måndag eller tisdag. Någon av de dagarna måste jag bege mig ut och leta en sista klapp: nämligen den till lilla Robin. Joo, just det...skinkan måste griljeras nån kväll också. Denna söndag kväll tänkte jag i alla fall bara ägna åt en störtskön film, nämligen "Heartbreak hotel" som visas på 4:an i kväll. En glögg tänkte jag värma mig till den också och så den stående filten och värmeljusen. Ett måste så här i vintertid.

Inga kommentarer: