tisdag, januari 20, 2009

Kvällens godsaker


Förrätten: Ugnsbakade och vitlöksmarinerade tigerräkor som serveras med friterad mozzarella (tyvärr hann jag börja av äta av rätten, bland annat det vackra garnityret innan jag kom ihåg att fotografera)


Huvudrätt 1 (min favorit): Pasta med prosciuttoskinka tomat och bechamelsås


Huvudrätt 2: Helstekt oxfilé med lyxig Italiensk potatiskaka, smörfrästa kantareller och en krämig savojkål


Kvällens vin


Dessert: Chokladkaka med smörkex, marinerad fruktsallad som serveras med en skummig äggcreme med Marsalavin

Tyvärr kan bilderna inte göra maten rättvisa, varken vad gäller utseende, doft eller smak men en liten bild av vad jag upplevt i afton kanske de kan ge i alla fall. Jag är fantastiskt nöjd! Förrätten var riktigt god - en gnutta salt och vitlök till så hade den varit perfekt. Huvudrätt 1 var enormt god, så nära perfektion man kan komma, det bästa med hela måltiden får jag nog säga. Huvudrätt 2 var fantastiskt god, köttet var perfekt stekt, såsen alldeles lagom men potatisbakelsen saknade lite salt. Desserten var ljuvlig, när den serverades såg chokladen ut som en torr chokladkaka men istället visade det sig vara en krämigt god chokladmousse med kex. Underbart! Toppbetyg från mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmmmmmmmm....fy vad orättvist livet är?;-)Sj åt man från MAX...haha..

missj sa...

Det är ju öppet för alla;) Testa nån av deras luncher eller kvällar! Det är ingen besvikelse. Inte för mig i alla fall, so far...(med en kväll och några luncher i ryggsäcken)

Sara sa...

Såg gudomligt gott ut. Här hemma serverades det soppa till dom sjuka och blodpudding till dom andra. Fattigmans biff kallas det visst.... *S*