lördag, januari 31, 2009

Ödestro

Ja, jag har en viss ödestro och det senaste året har bara förstärkt den. Jag tror att en del ting är meant to be, som om livets vägar hela tiden styrt en dithän. Som om man hela tiden varit på väg mot det målet...

Nu när jag skulle skära upp en bit paj så fick jag bara en känsla att jag skulle titta om nyckelpigan visade sig i fönstret - och javisst. Den var där. Jag undrar om den lille rackaren är min lyckopiga. Den visar sig långtifrån varje dag men de senaste gångerna har det alltid varit då jag befunnit mig i ett speciellt stämningsläge, som för att trösta eller inge hopp. Nu visar den sig igen, precis när jag fått ett hett efterlängtat besked. Jag är lycklig, så lycklig man bara kan bli...


Min lilla "piga" på besök idag


Dagens middag: lax- och spenatpaj med tomat- och rödlökssallad

Inga kommentarer: