tisdag, januari 27, 2009

Tisdag

En lite underlig natt har passerat. Det började med att jag kände mig väldans varm när jag skulle sova vilket är mycket ovanligt nuförtiden. Jag brukar ju nästan alltid känna mig kall. Jag var tvungen att ha benen utanför täcket för att ens kunna somna. Vaknade då Daniels mobil-alarm satte igång 05:40 och då frös jag istället. Hade svårt att sova min sista timme utan låg och huttrade. Lyckades dock slumra till de sista minutrarna och drömma konstigt igen, denna gång hade jag fått en kommentar i min blogg av nån kennelägare som bad mig att strunta i de dumma kommentarerna jag fått angående mina räkor. Que? Vad menas med ångbåt? *s*

Förresten...här i Bodens kommun ska man banne mig ha spring i benen när man ska över ett övergångsställe. Minns att min kusin (frisk och hurtig, född på 60-talet) från Göteborg reagerade på att tiden vid övergångsställena var korta här i stan och jag kan inte annat än hålla med. Jag tänker ofta på det när jag är ute och går. Jag går väl i ganska normalt tempo för nån med min benlängd och på flera ställen är det ändå på håret att man hinner över. Hur ska det inte vara för gamla tant Agda 87?!

Nej, nu hugger vi tag i denna tisdag...

Ciao!

Inga kommentarer: