fredag, januari 23, 2009

"Även om man har våldtagit ett barn så har man rätt till en försvarare"

Har ni sett reklamen för TV4:s nya serie "Advokaterna"? Om inte så kan ni se den här. Citatet i rubriken är taget från den trailern.

Det kan inte hjälpas men det vänder sig i magen på mig när jag hör det där. Min direkta och instinktiva tanke är: nej, man har inte rätt till en försvarare om man har våldtagit ett barn. Då har man förbrukat sin rätt till försvar.

Jag är mycket medveten om att ett sådant brott kan bottna i sjukdom men det är ändå inte försvarbart. Brottet och förövaren måste angripas på annat sätt!

2 kommentarer:

Deleine sa...

Du inte helt olik min kväll då =O) Vin, soffan, popcorn och datorn!! =O)

Hur är det med er då???

missj sa...

Det rullar på här, i ett rasande tempo *S* Snart är januari slut och våren är på intågande, väntar på att det kalla ska tina och det varma ska blomma :D Själva då?