måndag, februari 23, 2009

Åhhh, så härligt...

...en lång varm dusch som lindrat en mens-ond mage, tjocksockar och myskläder, ett långt samtal med älskling efter en dag med kontakt igen, många vackra ord på SMS och telefon. Jag känner mig harmonisk om än full av längtan (men det får jag leva med en tid), avstånd är en plåga...även om den kan vara bitterljuv ibland. Fast det är nog så mycket av den bara. Men vi pratar och planerar och försöker sikta på att ses helgen vecka 10 eller 11. The sooner the better, så går mitt resonemang just nu *s*

I morgon är det fettisdag och då ska jag unna mig en semla, jag får träna bort den på onsdag efter jobbet. Hoppas jag hittar mig en saftig och god bara, vill inte att min enda lilla semla ska vara nån tråkig sak.

Denna vecka kommer jag bara att vara tre dagar på jobbet, torsdag och fredag ska jag på en KogniTek-utbildning i Luleå om kognition och hjälpmedel för personer med ADHD och förvärvade hjälrnskador. Det blir intressant. Jag och tre kollegor har tänkt ta en after-work på Olivers på fredagen när vi ändå är i "storstan". Det blir trevligt, jag har nog en rätt trist helg som väntar. Huset är tomt, älskling kunde inte komma (pga dop), Jillan jobbar, Pernilla jobbar, Aggis har sin Gunnar osv...Jag får väl roa mig med att åka och träna på jobbet. Se på TV/film. Äta nåt gott. Drömma om framtiden.

---- > en framtid som är ljus och fylld av kärlek ♥

Inga kommentarer: