torsdag, februari 19, 2009

Fantastiska möten

Vissa dagar är mitt jobb bättre än andra, dagen idag har varit en sån dag. Mitt jobb innebär mycket möten med människor och en del griper verkligen tag i en med sina livsberättelser, historier och anekdoter. Jag möter tyvärr även mycket ensamhet, beklämmande historier från människor som förlorat sin livspartner, sålt sin villa och "hamnat" ensamma i ett anonymt hyreshus. Sådant griper tag i hjärtat (och är svårt att skaka av sig när arbetsdagen är slut) och jag måste få lyfta Bodens kommuns, Röda korsets och SPRF:s satsning på besöksverksamhet i kommunen, detta innebär att friviliga anmäler sig för att besöka äldre och ensamma. Detta blir ett givande och tagande och en guldkant för båda parter. Helt fantastiskt tycker jag!

Jag har ju inte längre några "gamlingar" kvar i släkten, med detta avser jag far- och morföräldrar. Detta är en stor sorg och jag saknar dem otroligt mycket. Så när jag, dagar som dessa, träffar en person som är öppen, sällskapstörstande, verbal och gästvänlig så gör det mig lika gott som min hjälp gör henne. Vilka otroliga historier som finns där ute och vilka livsöden. Vilka vackra fotografier och minnen. Vilka människor!

Så jag kontstaterar härmed att detta har varit en bra dag.

Detta har jag även min kärlek att tacka för såklart, det genomsyrar varje dag och varje sekund.

Inga kommentarer: