onsdag, februari 18, 2009

Weather widget?

Jag har under en tid försökt scanna nätet på den optimala väder-widgeten för mig men inte lyckats finna någon som tilltalat mig alternativt funnit en som tilltalat mig men inte fungerat. Jag hittade en som såg lovande ut hos Weather Underground men när jag sökte på Boden för att få aktuellt väder här från stan så har närmsta väderstation varit Kallax, Luleå. Så har det visat sig vara ofta. Det blir ju ordentligt missvisande. YR.no som jag använder ju nu är riktigt bra men tyvärr är informationsrutorna ganska stora och jag skulle vilja visa aktuellt väder från tre kommuner/orter (en i Sverige och två utanför landet) som känns angelägna för mig. Jag har mailat ett önskemål om möjlighet att välja mindre informationsrutor till YR.no, kan de ordna det så blir det mitt val...

Kanske någon där ute har ett annat användbart tips?

3 kommentarer:

Anonym sa...

TV4 hittade jag idag. La till den i min blogg. Men har kvar min "gamla" med. Den är mer grafiskt vacker men får få städer tyvärr, som du påpekar.

Béatrice Karjalainen sa...

Vi har ingen väderstation i Boden. Närmaste är Kallax så det är inte så konstigt att du inte hittar någon. Yr.no approximerar från Luleåtemperaturen, avstånd mm. De presenterar det betydligt bättre än SMHI. Här kan du se vilka orter som har http://www.ffe.slu.se/_db/WDBSlist.cfm

Chrille sa...

Kolla på www.klart.se den ser bättre ut än yr.no tycker jag.