onsdag, mars 25, 2009

Onsdag eftermiddag

I dag dras jag med en missnöjd mage, mensen slog nämligen till i morse....känner mig uppblåst som en - Barbara kanske? Utöver det känns det som om jag stoppat i mig en del onyttigheter idag, har snaskat lite på godisarna som blev över från gårdagen hos Pernilla (tar man med dem till jobbet får man tack och lov en del hjälp också *s*), två våfflor till förmiddagsfikat har också slunkit ner och sedan blev jag mer eller mindre tvingad att äta en mazarin hos en patient idag. Hon hävdade att det var hon som bestämde hemma hos henne. Detta är för övrigt en mycket pratsam och intressant dam med en helt fantastiskt livsberättelse. Hon, om någon, borde skriva sina memoarer. Jag blev f.ö. fotograferad där idag, det är minsann första gången någonsin jag har blivit fotad på ett hembesök...*s*

Nu har jag marinerat fläskfiléerna till fredagens knyt-lunch på jobbet. Jag ska ha med mig dubbelmarinerad fläskfilé som är supergott. I morgon ska köttet brynas och sedan stekas färdigt i ugnen, sedan när det svalnat ska det skäras upp och läggas i marinad 2. Där får det ligga tills på fredag då det ska serveras.

På tal om fredag så har jag föreslagit för Daniel att vi lagar till lite god mat och delar på en av de där fina flaskorna rött vi fick av Jillan med familj i julklapp. Jag tror att det kan vara bra med tanke på allt. Vi har inte gjort nåt sånt på länge, dels har vi varit på vift på varsitt håll en del på sistone och inte varit här samtidigt på någon helg och på vardagarna så äter vi sittande i soffan i vardagsrummet alternativt på varsin våning. För att få lite trevlig helgkänsla och ett klimat som känns OK att leva i tror jag att detta med en gemensam fredagsmiddag är en god idé. Jag funderade på grillning men grillen är i friggebodan och vi saknar grillkol så det får bli stekpannan. Inte fy skam det heller.

Hoppas komma in på mitt skattekonto på skatteverkets hemsida i kväll för att se om jag har ett glädjebesked att vänta eller om det är en skuld som väntar. Just nu går det inte, jag misstänker att många mer med mig är nyfikna :)

Nu ska jag invänta ett telefonsamtal och få en liten rapport som jag är mycket nyfiken på.

Inga kommentarer: